marți, 1 martie 2011

Banca Zanului - sau cum sa iti creasca tensiunea (partea I)

Povestea incepe cam acu un an de zile. Cand din motive independente de mine a trebuit sa imi fac card. Bineinteles ia bancile la rand, vezi care te fura cel mai putin si semneaza cu ei. Si asa imi facui io card. Ca trebuia musai de la munca sa imi vireze banii pe card, sa mai manance si aia o pita de pe urma muncii mele. Tot cam acu un an de zile postasu care aducea banii pentru piticii din dotare, intr-o buna zi s-a facut ca uita sa ii aduca. Nu doar ai mei ci asa… cam pe la jumate satu. Ii luase Gogu sa isi acopere niste gauri din bugetul personal. Si a cam uitat sa ii puna inapoi. Politie, procese, tambalau… in cele din urma aia de la posta ne-au dat banii. Atunci am zis ca sa intram in randu’ lumii pentru a preintampina pe viitor probleme existentiale de genul asta. Si imi iau nevasta de aripa si ata la una din sucursalele bancii “oamenilor intreprinzatori” ca acolo aveam deschis contul
- Saru’ mana doresc si eu un cod IBAN ca tre sa depun actele pentru virarea alocatiei si indemnizatiei de crestere a puradeilor. Tanti toata numa’ un zambet de parca as fi anuntat-o ca depun in contul lor o suma egala cu pib-ul Austriei.
- Da’… cum sa nu … va ajutam imediat… Da’ din cate vad aveti contul deschis la Cluuuj. Si dureaza ceva ca tre sa mi-l trimita prin fax…
- Pai stiti contul e deschis de cand era sotia studenta… si na … fiind la Cluuuj l-am deschis acolo.
- Da’ nu va intereseaza sa il mutati la Brasov ? Ca e si mai aproape si puteti sa il luati direct – intervine colega lu’ tanti.
- Ba da... implica ceva modificari in cont?
- Aaaa nu … nu se modifica nimic.
- Bine atunci faceti modificarea.
Se apuca tanti butoneaza cu un deget calculatorul, bazaie imprimanta, ne da extrasul de cont, dupa vo 5 minune toata numa’ un zambet….
- Gata am facut cererea cam intr-o saptamana se muta la Brasov.
- Multumim, la revedere.
Eu iau hartoagele, si ata la Directia de Munca si Protectie Sociala sa depun hartiile. Predau acolo cererea si ce mai trebe, ma anunta nenea ca in 2-3 saptamani se proceseaza, nu promite ca pe luna aia vor intra banii da’ pe aia care urmeaza siiiigur intra. Zic multumesc si ies afara
Peste o saptamana suna fixu’. Raspunde consoarta. O voce zglobie.
- Stiti de la banca. V-a fost mutat contul la Brasov, va rugam sa veniti sa semnati hartiile cand aveti timp.
Ma ia nevasta de aripa si zbaarrr la banca.
- Saru’ mana am venit sa semnez actele – zice nevasta-mea.
- Uitati aici si aici, si aveti si o foaie cu NOUL cod IBAN
- Poftim?? Pai nu ati zis ca nu se modifica nimic? Pai nu v-am spus ca am nevoie de codul IBAN pentru alocatia copiilor?
- Pai nu ati vorbit cu mine ci cu colega…
Cand am auzit-o sa imi pice fata…
- Mda… ce bine ca aveti pe cine da vina… Banuiesc ca e libera colega azi.
- Pai stiti… da.
Continuarea nu mai are rost sa v-o spun ca va imaginati ce a urmat la banca. Plus un alt drum la DMPS, alt dosar. Bineinteles ca la sfarsitul lunii banii s-au virat pe vechiul IBAN care nu mai era bun. Umblatura si alergatura ca sa rezolvi niste probleme care puteau fi evitate de la inceput daca zicea tanti de acolo ca stiti… dureaza o saptamana mutarea, dar se schimba si IBAN-ul.
Se pare ca incompetentii care ii reprezinta o fac chiar foarte bine….



Suma respectelor, Alydor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu